کد مطلب:303604 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:131

فاطمه با مردم سخن می گوید
ثم التفت الی اهل المجلس و قالت:

انتم عبادالله نصب امره و نهیه، و حملة دینه و وحیه و امناء الله علی انفسكم وبلغاؤه الی الامم و زعمتم حق بكم لله فیكم عهد قدمه الیكم و بقیة استخلفها علیكم كتاب الله الناطق، والقران الصادق، و النور الساطع و الضیاء اللامع بینه بصائره، منكشفة سرائره متجلبة ظواهره، مغتبط به اشیاعه به تنال حجج الله المنوره و عزائمه المفسره و محارمه المخدره و بیناته الجالیة، و براهینه الكافیة فضائله المندوبة و رخصه الموهوبة و شرایعه المكتوبة فجعل الله الایمان تطهیراً لكم من الشرك، والصلواة تنزیهاً لكم عن الكبر و الزكاة تزكیة للنفس و نماءً فی الرزق، و الصیام تثبیتاً للاخلاص و الحج تشییداً للدین، والعدل تنسیقاً للقلوب و اطاعتنا نظاماً للملة و امامتنا اماناً للفرقة و الجهاد عزاً للاسلام و الصبر معونهً علی استیجاب الاجر، و الامر بالمعروف مصلحة للعامة و بر الوالدین وقایة من السخط وصلة الارحام منماة للعدد و القصاص حصناً للدماء والوفاء بالنذر تعریضاً للمغفرة و توفیة المكاییل و الموازین تغییراً للبخس و النهی عن شرب الخمر تنزیها عن الرجس و اجتناب القذف حجاباً عن اللعنة و ترك السرقة ایجاباً للعفة و حّرم الشرك اخلاصاً له بالربوبیة (فاتقوا الله حق تقاته ولا تموتن الا و انتم مسلمون) و اطیعوا الله فیما امركم به ونها كم عنه فانه (انما یخشی الله من عباده العلماء).

سپس متوجه اهل مجلس شد و فرمود: شما بندگان خدا مورد خطاب امر ونهی الهی هستید و حاملان دین و وحی خدا و امین پروردگار در اجرای احكام الهی و ابلاغ كنندگان آنها به امت ها. در این میان نگهدارنده حق خدا در نزد شما و پیمانی كه به شما واگذار فرموده و جانشینی كه در میان شما قرار داده كتاب گویای الهی قرآن صادق است كه دارای نوری بلند و شعاعی روشنگر و دلایل واضح و لطایف آشكار و ظواهری روشن است و پیروان قرآن، همواره در مرتبه ای هستند كه مورد آرزوی دیگرانند قران پیشوایی است كه پیروانش را به سوی بهشت رهنمون می شود و گوش دادن به ندای قرآن موجب نجات است به وسیله قرآن به دلایل نورانی الهی و واجبات خدا و محرماتی كه باید از آنها اجتناب شود و به آیات روشن و قدرت و عظمت الهی، براهین آشكار و فضایل انسانی و مواردی كه انجام آن اجازه داده شده و مقررات واجب می توان رسید پس بدینسان خداوند متعال ایمان را وسیله پاكی شما از شرك و نماز را برای دوری از كبر و نخوت و زكات را برای پاكی نفس، و فزونی روزی و روزه را برای استواری اخلاص و حج را برای برپایی دین قرار داد. و عدل را برای آراستن و پیوستن دلها و اطاعت از ما را برای ایجاد نظم در ملت، و امامت ما را برای ایمنی از تفرقه و جهاد را مایه عزت اسلام و صبر و پایداری در برابر مشكلات را وسیله نیل به اجر الهی و امر به معروف را برای مصلحت مردم و نیكی به پدر و مادر را وسیله حفظ و حراست از خشم خدا وصله ارحام را موجب نمو و خیر و بركت و قصاص را برای حفظ خونها و وفاء به نذر را برای رسیدن به مغفرت و آمرزش الهی و تمام دادن پیمانه و وزن را برای ایجاد اعتماد و حفظ اموال از نقص و زیان قرار داد ونهی از نوشیدن شراب را برای دوری از پلیدی ها و اجتناب از نسبت زنا دادن به اشخاص را برای مصونیت از لعنت و نفرین و ترك دزدی و سرقت را برای ایجاد عفت و امنیت عمومی مقرر فرمود و شرك را حرام كرد تا عبودیتش خالص گردد.

(پس ای مردم به طور شایسته از خدا بترسید و اگر چنین كردید از دنیا نمی روید مگر با سربلندی و دارا بودن اسلام واقعی)، ودر آنچه امر و نهی فرموده اطاعت كنید:

(چه این كه از بندگان خدا فقط دانشمندان هستند كه از مقام قدس الهی بیم دارند).